بارگذاری

شاید تصور عموم بر این باشد که عکسبرداری از کودکان تازه متولد شده به سبک نوزادی تا ماه‌هایی طولانی ممکن باشد. اما واقعیت چیز دیگری است.در واقع عکس نوزادی یا به عبارتی عکاسی از نوزادان زمان بهینه ی خودش را دارد.

بهترین زمان شش روزگی تا بیست روزگی است. البته دلیل این امر انعطاف بدنی کودک و حالت پذیری مناسب نوزاد است و دلیل دوم خواب و آرامش بچه ی تازه متولد شده است. در اولین روزهای تود ممکن است پوست نوزاد کمی قرمز یا زرد باشد. پس از هفته سوم نیز بدن نوزاد انعطاف کمتری پیدا می‌کند و ژست‌های موردنظر عکاس قابل اجرا نخواهند بود. بنابراین می‌توانید با استفاده از خدمات استودیو پاسارگاد، بهترین عکس‌های نوزادی فرزندتان را ثبت کنید.

عکاسی حرفه‌ای از نوزاد کاملا با شاخه‌های دیگر عکاسی متفاوت است. این عکاسی یک زمان طلایی دارد. نحوه دکور، ژست نوزاد و لباس‌های او نقش بسیار مهمی در عکاسی نوزاد دارند.توصیه جدی می شود از برخورد نور فلاش به چشم فرزند تازه تولد یافته در عکاسی با چشم باز خوددداری شود. تا چهل روزگی این احتیاط در استودیو های حرفه ای انجام می شود.

بهترین زمان برای رزرو وقت عکاسی نوزادی پیش از تولد نوزاد است . با توجه به نظر پزشک که معمولا بازه ی حدودی تولد را مشخص میکند میتواندد برای شش روزگی به بعد برنامه ریزی کنند.†با توجه به اینکه والدین پس از تولد نوزاد معمولا روز های شلوغی را تجبره می کنند٬ داشتن برنامه ای از پیش تعیین شده تسهیل کننده ی بسیاری از امور است.†عکس بارداری و سپس عکس نوزادی و همچنین عکاسی از کودکان را میتوان در دوره های متعددی تکرار کرد و با داشتن عکس هایی با کادر ثابت رشد و پیشرفت کودکان را در قالب تصاویری زیبا و ماندنی ثبت کرد.†

نکات مهم و کاربردی در عکاسی نوزاد

اگر قصد عکس گرفتن از نوزاد چند روزه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از انجام کارهای عکاسی نوزاد حتما به نکات مهم و کاربردی که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید توجه کنید:

چند ساعت قبل از عکاسی نوزاد را به حمام برده و به خوبی او را بشویید.
لباس و تم عکاسی را از قبل انتخاب کرده و با هماهنگی عکاس ابزار مورد نیاز را فراهم کنید.
پوشک نوزاد را قبل از عکاسی عوض کنید.
شیر موردنیاز نوزاد را چند دقیقه قبل از شروع عکاسی به او بدهید تا در حین کار از خواب بیدار نشود.
پوست نوزاد بسیار نازک است از لباس و اکسسوری‌های حساسیت زا استفاده نکنید.
اکسسوری‌های خطرناک مانند شمع و اجسام تیز را تحت هیچ شرایطی در نزدیکی نوزاد قرار ندهید.
بهتر است نوزاد را ۱ الی ۲ ساعت قبل از عکاسی نخوابانید تا در حین کار عکاس نوزاد تمام مدت خواب باشد.

سخن پایانی

زمان هرگز به عقب برنمی گردد؛ به همین دلیل تا می توانید از لحظات کودکی فرزندتان عکس بگیرید. به شما پیشنهاد می کنیم که چندین بار در سال فرزند خود را به آتلیه عکاسی نوزاد ببرید تا آلبوم و عکسهای زیبایی از او داشته باشید. که در این مسیر آتلیه تخصصی پاسارگاد همراه شماست.