بارگذاری

 

یکی از لذت بخش ترین و پر هیاهوترین انواع عکاسی است. این نوع از عکاسی از این جهت متفاوت و شاید کمی سخت باشد که پر از اتفاقات پیش بینی نشده است که نیاز به مهارت و سرعت عمل دارد. همچنین درمورد عکاسی از کودک، نکاتی وجود دارد که حتماً باید آن‌ها را در نظر داشته باشید که در ادامه این مقاله به این نکات اشاره می‌کنیم

 

پوشیدن لباس‌های راحت

احتمال این که بعد از گرفتن عکس‌های متوالی و در پوزیشن‌های عجیب و غریب، قلق و زاویه‌ی صحیح عکاسی از نوزاد دستتان بیاید زیاد است، لذا سعی کنید لباس‌هایی بپوشید که در جابه جایی، تحرک و خم شدن‌ها راحت بوده و آزادی عمل داشته باشید.

 ایده و ژست مناسب عکاسی

فهرستی از طرح‌ها، ژست‌ها و ایده‌های متنوع برای عکس‌هایی که می‌خواهید بگیرید داشته باشید و پیش از عکاسی به سوال‌های زیر فکر کنید:
-آیا والدین را راهنمایی می‌کنید تا برای ژست‌های مختلفی آماده شوند وخود را آماده و هماهنگ کنند؟
-آیا قصد دارید در کنار عکاسی از کودک، والدین و یا خواهر و برادرانشان هم حضور داشته باشند؟
-آیا شخص دیگری از اعضای خانواده به عنوان مثال پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در کنار آن‌ها حضور دارند؟

صحبت کردن با نوزاد

سعی کنید همیشه با نوزاد صحبت کنید چون موجب می‌شود به صدای شما عادت کنند و از شنیدن صدای غریبه، نزدیک خود پریشان نشوند. با صدایی آرام و ملایم صحبت کنید، نوزادان به سروصدا بسیار حساسند.

حالت ها و احساسات طبیعی را ثبت کنید

گرفتن ژست گرفتن از کودکان برای عکس گرفتن دشوار است. و معمولا منجر به ژست های غیر طبیعی و لبخندهای اجباری می شود. ترفند این است که از سوژه خود نخواهید ژست بگیرد یا لبخند بزند! در عوض، سعی کنید با دستورات ساده و تشویق کننده به کودک راهنمایی کنید.

با صحبت آرام با آنها احساس راحتی کنید. به آنها بگویید که با هم سرگرمی خوبی خواهید داشت. از آنها سوال بپرسید. آنها را به بازی تشویق کنید. هنگامی که کودک احساس راحتی کرد، به طور طبیعی تر شروع به حرکت می کند. و شما می توانید هنگام بازی آنها شادی و احساسات واقعی را به تصویر بکشید. به آرامی کودک را روی یک پتوی نرم بخوابانید. آنها را به سمت بالا جمع کنید، دست ها و پاهایشان را در معرض دید قرار دهید. یا کودک را در یک پتو بپیچید و فقط صورت و دستان او را نشان دهید.†یک ترفند خوب ژست گرفتن این است که دست های کودک را زیر چانه قرار دهید تا سر او را نگه دارید. هنگامی که کودک در موقعیت مناسب قرار گرفت، عکس های زیادی از زوایای مختلف بگیرید. این به شما این امکان را می دهد که از یک ژست عکس های مختلفی بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله درباره نکاتی از عکاسی کودک صحبت کردیم. دقت کنید عکاسی از کودک نیازمند علاقه، صبر و حوصله و خلاقیت زیاد است. کودکان سوژه‌های بسیار جذابی هستند اما نوع ارتباط شما با آن‌ها روی خروجی کار تأثیر خواهد داشت. به کودکان به چشم مدل عکاسی نگاه نکنید، آن‌ها نمی‌توانند مثل یک بزرگسال مقابل لنز دوربین شما ژست بگیرند. صبور باشید و بدانید که پروسه عکاسی از نوزاد و کودک ممکن است طولانی و زمان‌بر باشد.